İzleyicilerim

18.05.2012

TEK TARAFLI ÇİĞNEMEYİN!

   Bu benimde yaşadığım bi olay. Yüzünüze hiç alıcı gözle baktınız mı? Yüzünüzün bir tarafı daha şiş görünüyorsa simetri bozukluğundan şüphenebilirsiniz. Ortodontist Aylin Sezen Yalçın,  yüzdeki simetri bozukluğunun nedenleri arasında genetik, doğumsal, travmatik faktörlere ek olarak tek taraflı çiğneme alışkanlığınında olduğunu söylüyor. Tek taraflı çiğneme çok çeşitli sebeplerle olabiliyor. Çiğneme tek taraflı olarak yapılıyorsa o taraftaki çiğneme kasının hacminde artış oluyor. Zaman içinde artarak, diğer tarafla arasında belirgin farklılıklar oluşmaya başladığında simetri bozukluğu fark edilebiliyor. 
    Bende uzun zaman önce bu olayı farkettim ve atlatamadım, arada  benim de devam ediyor. Diş dokturmla görüştüm ve bana zamanla geçebileceğini söyledi. Hatta arada yemek yerken  farkettiğimde hemen mudahele edip degiştirmeye çalıştığımda oluyor :) Çoğu insan saçma buluyor ama gerçekten de önlemini alın derim ben size.

Hiç yorum yok: