İzleyicilerim

3.03.2013

NE OKUDUM? / YALAN SÖYLEMEYECEKSİN!

 
 
Kitabın başlığı ne kadar dikkat çekici değil mi? Ben genelde kişisel gelişim ve psikoloji üzerine kitaplar okumayı seviyorum. En büyük etkeni ise seçtiğim meslek dolayısıyla. Bu kitap da kişisel gelişim kıvamında ama değil. Dürüst olmak için neler yapabileceğimizi, romandaki karakterin başından geçen olayları ve en zor olanıda 40 gün boyunca insanlara pembe yalanlar yerine gerçek olan aklından geçenleri direkt olarak insanlara söylemesi. Hamile olan eşine bile.
 
Kitabın arka kapağı;
 
Süddeutsche Verlag'da gazeteciyim ve Münih'te yaşıyorum.Futbol, bilardo ve Amerikan futbolu hakkindeki bilgilerim sayesinde, kendime spor servisinde bir iş buldum.
Özel bir insan değilim. Orta boylu ve orta kiloluyum, ortalama bir zekam ve ortalama bir eğitim aldım.Ben herkesim. Eğer bir şarkı hoşuma giderse, kesinkes listelere girer. Televizyonlarda akşam haberlerinden sonra yayınlanan Amerikan dizilerini ve büyük sinemalarda gösterilen filmleri izlerim. Cumartesi geceleri spor programlarını seyreder, pazar günleride arkadaşlarımla maçları konuşurum.
 
Ben sıradanım. Ve sıradan her insan yalan söyler.
 
Feragatin ne olduğunu çoktan unutmuş bir toplumda, bir şeyden feragat etmenin ne anlama geldiğini konuştuğumuz bir yazı işleri toplantısı. Çikolatasız, televizyonsuz, cep telefonsuz bir hafta geçirmek gibi, her türlü yaratıcılık ölçeğinde dibe vurabilecek türden son derece sıkıcı öneriler var. Biri "yalan söylemeden bir hafta geçirmek" önerisini atıyor ortaya. Oda birden bire sessizliğee bürünüyor. Sonra biri gülüyor ve hiç kimsenin yalan söylemeden yaşayamayacağını, böyle bir şey denemenin aptallık olacağını söylüyor. Ben bunu deneyeceğim. Yapılan birçok araştırmaya göre insan günde ortalama 200 defa yalan söylediğinden, toplam 8000 yalandan feragat edeceğim.
 
Önümüzdeki 40 gün için niyetim, ne pahasına olursa olsun açık ve dürüst olmak. Her zaman. Nezakat hissi yok, diplomasi yok, herhangi birşeyi olduğundan daha güzel gösterme çabası yok.Beyinle ağız arasında filtre yok. Birlikte olduğum insanlara karşı dürüst olacağım. Onlara uysa da uymasa da. Bana uysa da uymasa da.
 
İlk seferimi çoktan ardımda bıraktım. Bir demiryolu çalışanına hakkında ne düşündüğümü söyledim. Tamamen dürüsttüm. Çok iyi bir histi. Bu şekilde devam edebilir. 40 gün, 7999 defa daha...
 
Kitap hakkında ki düşüncelerim;
Kitabı okurken çok keyif aldım. Kitabın içinde en azından bilim kurgu üzerine hiçbir şey yok. Sade bi vatandaşın yalan söylemeden yaşadığı, olaylı geçirdiği 40 günü.
Dürüst olmak ile yalan söylemek arasında da baya bi fark varmış diyebilirim :)
 
 
Kitabın Yazarı: JÜRGEN SCHMIEDER
 
Sevgilerimle
ECE
 
 
 

Hiç yorum yok: